هدف:

آشنایی شرکت‌کنندگان با نحوه حل مسئله به کمک متدولوژی شش سیگما و استقرار کامل آن در سازمان

محتوای دوره:

در این دوره کلیه موارد مرتبط با بحث شش سیگما به زبان ساده و به صورت کاملاً کاربردی و همراه با ذکر مثال‌ها و انجام کارگاه‌های آموزشی تشریح می‌گردد. از این موضوعات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تعریف و تاریخچه شش سیگما، معرفی شرکت‌های موفق در این زمینه، مروری بر مباحث آماری مرتبط به زبان ساده، ارتباط شش سیگما با هزینه، مروری بر متدولوژی DMAIC به عنوان رویکردی عمومی در شش سیگما، محاسبات سنجه‌های مربوط به شش سیگما و سطح سیگما، نقش‌ها و مسئولیت‌ها در پروژه شش سیگما، جایگاه ابزارهای کیفی در شش سیگما.

  • کیفیت و سیر تحول در آن
  • معرفی پیشگامان کیفیت و نقش آنها در جایگاه فعلی کیفیت
  • TQM و تفاوت‌های آن با شش سیگما
  • تاریخچه شش سیگما و سیر تحول آن
  • چگونگی تشکیل تیم‌های حل مسئله
  • آنچه تیم‌ها قبل از آغاز باید بدانند
  • فرایند انتخاب پروژه
  • توضیح و تفسیر نحوه انجام فازهای پنج گانه شش سیگما
  • مدیریت پروژه‌های شش سیگما
  • استفاده از نرم‌افزارهای آماری در شش سیگما
  • مدیریت‌‌ فرآیند پس از استقرار
  • طراحی مجدد فرایند