هدف:

بازاندیشی و طراحی نو و ریشه‌ای فرایندها برای دستیابی به بهبود و پیشرفت کلان در معیارهای حساس امروزی همچون قیمت، کیفیت، خدمات، سرعت

محتوای دوره:

این دوره شامل تعاریف و اصطلاحات، تاریخچه تکامل و نمونه‌های اجرایی موفق، فواید و ارزش‌های اجرایی BPR، مشکلات سازمان در پیاده‌سازی BPR، عملکرد BPR و نقاط بهبود، شاخص‌های کلیدی BPR، سمبل‌ها و نمونه‌های BPR، پیاده‌سازی استراتژی BPR، گام‌های کلیدی در استقرار BPR و IT می‌باشد.

  • مفاهیم فرایندگرایی
  • مفاهیم و تعاریف BPR (مشخص‌سازی اینکه چه کاری BPR هست و چه کاری نیست)
  • تفاوت‌های BPR و بهبود مداوم
  • ارتباط BPR و IT
  • نتایج اجرای BPR در سازمان
  • فاکتورهای کلیدی موفقیت و شکست در پروژه‌های BPR
  • مفاهیم تئوریک تغییر
  • عوامل مؤثر در کاهش مقاومت در برابر تغییر
  • چرخه پیاده‌سازی پروژه‌های BPR
  • تاکتیک‌های بهبود کارایی در سازمان
  • مطالعات موردی (Case Studies)