هدف:

آشنایی با اصول و مفاهیم مدیریت زمان و روش‌ها و چگونگی اجرای آن در سازمان‌ها

محتوای دوره:

در این دوره ابتدا مفهوم بهره‌وری و عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس تاریخچه پیدایش مدیریت زمان و ارتباط آن با بهره‌وری و اهمیت آن در سازمان‌ها تشریح می‌گردد. سپس به تعریف و تشریح مفهوم مدیریت زمان پرداخته و اهداف و مزایای حاصل از آن بررسی می‌گردد.

در ادامه تکنیک‌های کارسنجی و زمان‌سنجی و ... جهت ارزیابی کار و زمان بیان گردیده و ویژگی‌ها، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای هر یک بررسی می‌شود. سپس فرآیند مدیریت زمان (برنامه‌ریزی، کنترل و بهبود) و رویکردهای موجود در آن تشریح گردیده و در پایان راهکارهایی به منظور بهبود و افزایش بهره‌وری در زمان، در سازمان‌ها بیان خواهد گردید.

  • مروری بر مدیریت زمان و تاریخچه پیدایش
  • ارتباط مدیریت زمان با بهره‌وری و کارآیی
  • مروری بر اهداف و مزایای مدیریت زمان
  • آشنایی با تکنیک‌های کارسنجی و زمان‌سنجی جهت ارزیابی کار و زمان
  • فرآیند مدیریت زمان (برنامه‌ریزی، کنترل و بهبود) و رویکردهای موجود
  • راهکارها و رویکردهای بهبود و افزایش بهره‌وری