هدف:

شناسایی و بکارگیری نقاط ضعف و قوت سازمان و استفاده از آنها در مسیر تصمیم‌گیری‌ها، به نحوی که در پیشرفت شغلی مفید واقع شوند.

محتوای دوره:

تشریح مفاهیم و ضرورت‌های شناسایی و تعیین شایستگی‌های کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه‌های سازمانی در امر پیشبرد اهداف و ماموریت‌های سازمانی و بیان روش‌های عملی تعیین و طبقه‌بندی شایستگی‌ها و شیوه‌های ارتقاء شایستگی‌های سازمانی

  • تعیین سطح شایستگی و مهارت سازمان
  • چگونگی تمرکز بر خدمات‌دهی به مشتریان
  • رفع و شناسایی مشکلات مشارکت کارکنان
  • تعریف مرز و خطوط عملکرد پرسنل
  • تعیین نقاط قوت و ضعف کارکنان
  • ویژگی‌های سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان
  • نقش ارزیابی عملکرد در سازندگی گروه
  • ارزیابی نیازهای آموزشی با استفاده از بررسی‌های 360 درجه‌ای و سایر روش‌های مرتبط
  • ارزشیابی طولی