هدف:

آشنایی شرکت‌کنندگان با تکنیک‌های متنوع مدیریت مشارکتی و تمرکز بر روی نظام پیشنهادها در راستای بکارگیری استفاده از تجارب و دانش افراد، گروه‌ها، کارکنان و خانواده آنها در فرایندهای کسب و کار داخلی سازمان.

محتوای دوره:

در این دوره ابتدا مفاهیم و تعاریف مشارکت و انواع آن اشاره شده و تاریخ و سیر تحولی شکل‌گیری نظریه مدیریت مشارکتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه اصول و آرمان مدیریت مشارکتی تشریح شده و اهداف و مزایای آن در سازمان‌ها تشریح می‌گردد. سپس معروفترین مدل‌های مدیریت مشارکتی موجود معرفی شده و نقاط قوت و ضعف هر یک بررسی می‌شود. نهایتاً مراحل پیاده‌سازی نظام پیشنهادات در راستای تحقق سیستم مدیریت مشارکتی براساس آئین نامه Syggestion System تشریح شده و چگونگی اجرای آن در سازمان‌ها اشاره خواهد شد.

  • آشنایی با مفهوم مشارکت و ابعاد نظام مشارکت
  • زنجیره نوین سوددهی در سازمان‌ها
  • ابعاد تصمیم‌گیری مشارکتی
  • پیش‌نیازهای مدیریت مشارکتی
  • تکنیک‌های مدیریت مشارکتی
  • نقش‌ها در مدیریت مشارکتی
  • ویژگی‌های سازمان مشارکت جو
  • سیستم مدیریتی غازها
  • فلسفه نظام پیشنهادها
  • تاریخچه نظام پیشنهادها
  • آشنایی با مراحل اجرایی نظام پیشنهادها (ارائه فلوچارت فرآیند نظام پیشنهادها)
  • نحوه مقابله با برخی از مشکلات اجرائی