هدف:
آشنایی با اصول و مفاهیم هشتگانه بنیادین سرآمدی آشنایی بیشتر با مدل FEQM و ارائه مفاهیم معیارهای اصلی، زیرمعیارها و نکات راهنما و منطق امتیازدهی RADAR
محتوای دوره:
مدل جایزه ملی کیفیت ایران با هدف تأکید بر کیفیت محصولات و خدمات سازمانها تغییر نموده است. در این دوره شرکت کنندگان با معیارهای مدل جایزه کیفیت محصول که عبارتاند از: رهبری و مدیریت، کارکنان، فرایندها، منابع، نتایج مشتریان و مصرف کنندگان، نتایج محیط زیست و جامعه، نتایج عملکردی توسط سر ارزیاب و یکی از طراحان مد آشنا میشوند.
در این دوره شرکت کنندگان با مدل تعالی پروژه آشنا میشوند. مدل تعالی سازمانهای پروژه محور به منظور ارزیابی سطح تعالی پروژهها و شناخت نقاط قوت و فرصتهای بهبود آنها و همچنین مقایسه آنها با رقبا طراحی شده است. این مدل به صورت جامع تمامی ابعاد یک سازمان پروژه محور را پوشش میدهد و یک دید جامع و ساختار یافته از ابعاد تعالی ارائه میدهد.
- توسعه تاریخی مدیریت کیفیت و تاریخچه مدلهای تعالی سازمانی
- آشنایی با روند توسعه مدل EFQM
- مفاهیم هشتگانه بنیادین سرآمدی
- تشریح ساختار و معیارهای اصلی مدل EFQM
- تشریح زیرمعیارها در مدل EFQM
- پویایی، تعامل و ارتباطات معیارهای اصلی و زیرمعیارها
- تشریح منطق امتیازدهی RADAR و اجزا تشکیل دهنده آن
- دلایل ضرورت بکارگیری مدل در ارتقا سطح عملکرد سازمانها
قابل استفاده برای :
مدیران ارشد و میانی،کارشناسان ارشد سازمان ها، نمایندگان مدیریت، مدیران پروژه جایزه ملی کیفیت و تعالی سازمان ها
مدت دوره :3 روز
کارگاه آموزشی :دارد
گواهینامه :ASYS IRAN – ESPAIN