هدف:
بازاندیشی و طراحی نو و ریشهای فرایندها برای دستیابی به بهبود و پیشرفت کلان در معیارهای حساس امروزی همچون قیمت، کیفیت، خدمات، سرعت
محتوای دوره:
این دوره شامل تعاریف و اصطلاحات، تاریخچه تکامل و نمونههای اجرایی موفق، فواید و ارزشهای اجرایی BPR، مشکلات سازمان در پیادهسازی BPR، عملکرد BPR و نقاط بهبود، شاخصهای کلیدی BPR، سمبلها و نمونههای BPR، پیادهسازی استراتژی BPR، گامهای کلیدی در استقرار BPR و IT میباشد.
- مفاهیم فرایندگرایی
- مفاهیم و تعاریف BPR (مشخصسازی اینکه چه کاری BPR هست و چه کاری نیست)
- تفاوتهای BPR و بهبود مداوم
- ارتباط BPR و IT
- نتایج اجرای BPR در سازمان
- فاکتورهای کلیدی موفقیت و شکست در پروژههای BPR
- مفاهیم تئوریک تغییر
- عوامل مؤثر در کاهش مقاومت در برابر تغییر
- چرخه پیادهسازی پروژههای BPR
- تاکتیکهای بهبود کارایی در سازمان
- مطالعات موردی (Case Studies)