هدف:
آشنایی شرکتکنندگان با تکنیکهای متنوع مدیریت مشارکتی و تمرکز بر روی نظام پیشنهادها در راستای بکارگیری استفاده از تجارب و دانش افراد، گروهها، کارکنان و خانواده آنها در فرایندهای کسب و کار داخلی سازمان.
محتوای دوره:
در این دوره ابتدا مفاهیم و تعاریف مشارکت و انواع آن اشاره شده و تاریخ و سیر تحولی شکلگیری نظریه مدیریت مشارکتی مورد بررسی قرار میگیرد. در ادامه اصول و آرمان مدیریت مشارکتی تشریح شده و اهداف و مزایای آن در سازمانها تشریح میگردد. سپس معروفترین مدلهای مدیریت مشارکتی موجود معرفی شده و نقاط قوت و ضعف هر یک بررسی میشود. نهایتاً مراحل پیادهسازی نظام پیشنهادات در راستای تحقق سیستم مدیریت مشارکتی براساس آئین نامه Syggestion System تشریح شده و چگونگی اجرای آن در سازمانها اشاره خواهد شد.
- آشنایی با مفهوم مشارکت و ابعاد نظام مشارکت
- زنجیره نوین سوددهی در سازمانها
- ابعاد تصمیمگیری مشارکتی
- پیشنیازهای مدیریت مشارکتی
- تکنیکهای مدیریت مشارکتی
- نقشها در مدیریت مشارکتی
- ویژگیهای سازمان مشارکت جو
- سیستم مدیریتی غازها
- فلسفه نظام پیشنهادها
- تاریخچه نظام پیشنهادها
- آشنایی با مراحل اجرایی نظام پیشنهادها (ارائه فلوچارت فرآیند نظام پیشنهادها)
- نحوه مقابله با برخی از مشکلات اجرائی