هدف:
شناسایی و بکارگیری نقاط ضعف و قوت سازمان و استفاده از آنها در مسیر تصمیمگیریها، به نحوی که در پیشرفت شغلی مفید واقع شوند.
محتوای دوره:
تشریح مفاهیم و ضرورتهای شناسایی و تعیین شایستگیهای کارکنان به عنوان مهمترین سرمایههای سازمانی در امر پیشبرد اهداف و ماموریتهای سازمانی و بیان روشهای عملی تعیین و طبقهبندی شایستگیها و شیوههای ارتقاء شایستگیهای سازمانی
- تعیین سطح شایستگی و مهارت سازمان
- چگونگی تمرکز بر خدماتدهی به مشتریان
- رفع و شناسایی مشکلات مشارکت کارکنان
- تعریف مرز و خطوط عملکرد پرسنل
- تعیین نقاط قوت و ضعف کارکنان
- ویژگیهای سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان
- نقش ارزیابی عملکرد در سازندگی گروه
- ارزیابی نیازهای آموزشی با استفاده از بررسیهای 360 درجهای و سایر روشهای مرتبط
- ارزشیابی طولی