هدف:
آشنایی با اصول و مفاهیم مدیریت زمان و روشها و چگونگی اجرای آن در سازمانها
محتوای دوره:
در این دوره ابتدا مفهوم بهرهوری و عوامل مؤثر بر آن مورد بررسی قرار میگیرد. سپس تاریخچه پیدایش مدیریت زمان و ارتباط آن با بهرهوری و اهمیت آن در سازمانها تشریح میگردد. سپس به تعریف و تشریح مفهوم مدیریت زمان پرداخته و اهداف و مزایای حاصل از آن بررسی میگردد.
در ادامه تکنیکهای کارسنجی و زمانسنجی و ... جهت ارزیابی کار و زمان بیان گردیده و ویژگیها، نقاط ضعف و قوت و کاربردهای هر یک بررسی میشود. سپس فرآیند مدیریت زمان (برنامهریزی، کنترل و بهبود) و رویکردهای موجود در آن تشریح گردیده و در پایان راهکارهایی به منظور بهبود و افزایش بهرهوری در زمان، در سازمانها بیان خواهد گردید.
- مروری بر مدیریت زمان و تاریخچه پیدایش
- ارتباط مدیریت زمان با بهرهوری و کارآیی
- مروری بر اهداف و مزایای مدیریت زمان
- آشنایی با تکنیکهای کارسنجی و زمانسنجی جهت ارزیابی کار و زمان
- فرآیند مدیریت زمان (برنامهریزی، کنترل و بهبود) و رویکردهای موجود
- راهکارها و رویکردهای بهبود و افزایش بهرهوری