هدف:
چگونگی نگهداری و تعمیرات در سطح کل آحاد سازمان با رویکرد بهرهوری و حذف 6 ضایعه اصلی در سازمانها
محتوای دوره:
در این دوره ایجاد سیستم نگهداری و تعمیرات (نت) پیشگیرانه (PM)، نحوه طراحی سیستم نت پیشگیرانه، برنامهریزی سیستم نت پیشگیرانه، سازماندهی، هدایت و پشتیبانی سیستم نت پیشگیرانه، رویکردهای مهندسی در حوزه سیستم پیشگیرانه TPM و رویکردهای اجرایی آن، معرفی TPM، پیشنیازهای اجرای TPM در سازمان، رویکرد اجرایی برای پیاده نمودن TPM در سازمان و ارزیابی TPM و رویکردهای اجرایی برای پیاده نمودن TPM در سازمانها تشریح میگردد.
شرکت کنندگان با نحوه برنامهریزی و سازماندهی یک سیستم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و نگرشهای (نت) فراگیر بهرهور و تفکر فراسازمانی مرتبط، آشنا خواهند گردید.
- بررسی مفاهیم نگهداری بهرهور جامع، پیشگیرانه و اضطراری
- طرح موضوع شبیهسازی مونت کارلو در راستای انتخاب نوع نگهداری و تعمیرات مناسب برای هر ماشین
- چگونگی پیادهسازی TPM
- شناسایی 6 ضایعه بزرگ در سازمانها و علل آنها به همراه راهکارهای حذف آنها
- معرفی شاخصهای TPM
- ارائه مکانیزمهای اجرایی TPM در سازمانها
- بهبود مداوم در سازمانها