هدف:
یکپارچه سازی واحدهای سازمانی درون زنجیره و ایجاد هماهنگی در جریان مواد، اطلاعات و مالی با هدف تأمین نیازهای مشتریان و دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا.
محتوای دوره:
در این دوره مخاطبین با فلسفه پیدایش مفاهیم زنجیره تأمین و مدیریت آن آشنا میشوند. علاوه بر آن مفاهیم جدید و پیشرفته مرتبط با این رویکرد معرفی میگردند. عنواین اصلی که در این دوره مورد بررسی قرار میگیرند عبارتند از مفهوم زنجیره تأمین، چارچوبهای مرجع در طراحی یک زنجیره تأمین، فرایندهای اصلی مدیریت زنجیره تأمین، ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین، فنآوری اطلاعات در زنجیره تأمین.
- مقدمهای بر مدیریت زنجیره تأمین
- مبانی لجستیک و مفاهیم آن
- مدیریت موجودی
- استراتژیهای توزیع
- اتحادیههای استراتژیک
- تولید و زنجیره تأمین
- تکنولوژی اطلاعات
- روش SCOR (مدل مرجع عملیات در محیط زنجیره تأمین)